... Objektif asas dalam mana-mana sistem pendidikan adalah untuk memastikan setiap murid dibekalkan dengan ilmu dan kemahiran untuk berjaya dalam kehidupan...

8.9.14

Selamat Berjaya Para Calon UPSR 2014



GURU BESAR - ARAHAN AM 

  1. Guru Besar hendaklah mengedarkan Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014 kepada semua calon.
  2. Guru Besar hendaklah memberitahu calon tentang Garis Panduan dan Arahan Peperiksaan yang dinyatakan dalam Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014 sebelum peperiksaan.
  3. Guru Besar hendaklah menyemak bahan peperiksaan yang diterima menepati keperluan menjawab kertas peperiksaan yang ditawarkan di sekolah pada tahun semasa.
  4. Guru Besar hendaklah memastikan calon telah membaca dan memahami Garis Panduan dan Arahan Peperiksaan yang dinyatakan dalam Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014 dan menandatangani Borang Pengakuan Calon LP/UPSR 19.
  5. Guru Besar hendaklah memberitahu Bahagian C: Calon – Arahan, Amaran, Larangan dan Peringatan dalam Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014 kepada calon sebelum calon masuk ke dewan/bilik peperiksaan.
  6. Guru Besar hendaklah merujuk kepada Buku Panduan Pengurusan Pusat Peperiksaan Bertulis (Cetakan 2010) dan Buku Panduan Pengurusan Peperiksaan (Cetakan 2010).

Untuk mendapatkan siaran Lembaga Peperiksaan mengenai jadual peperiksaan UPSR sila klik sini.

Selamat menjawab

Kepada semua calon UPSR, didoakan semoga sihat walafiat dan selesa pada hari peperiksaan agar dapat menjawab dengan tenang dan yakin.  Selamat berjaya seperti yang diharap dan dicita-citakan.  Pastikan setelah berusaha, kita berdoa dan bertawakal agar kejayaan dapat diperoleh. 



No comments:

Post a Comment